Prix de Primus 2016

Ratsastusseura Primus ry järjesti 4-tason kouluratsastuskilpailut Primus Tallilla Espoossa perjantaina 11.3.2016. Kilpailut olivat Suomen Ratsastajainliiton uuden sarjakilpailun Winter Cupin ensimmäinen osakilpailu. Kisoissa nähtiin upeita suorituksia Suomen kouluratsastuksen parhaimmistolta kaikissa ikäryhmissä lapsista senioreihin. Sijoittuneiden ratsukoiden tulokset löytyvät alta ja tulokset kokonaisuudessaan Equipesta (http://online.equipe.com/en/competitions/15433)Rat...

Primuksen hallitus on erityisen iloinen, että lapsi-, poni-, juniori ja nuoret ratsastajat olivat löytäneet tämän ensimmäistä kertaa järjestettävän sarjakilpailun ja osallistuivat sankoin joukoin: kilpailun 42 startanneesta ratsukoista 36 edustivat edellämainittuja luokkia.

Järjestäjää lämmitti myös kilpailijoilta saatu hyvä palaute kilpailijoiden hoivaamisesta läpi kisojen.”Siihen pyrittiin, että meiltä löytyy kilpailijoille opastus ja apu joka käänteessä. Iso kiitos vapaaehtoisille talkoohenkilöille ja toimihenkilöille, että tässä onnistuttiin erinomaisesti” tuumaa kilpailunjohtaja Merja Kolehmainen.

Kuvia kilpailuista:

Tunnelmia koko päivältä löydät tämän linkin takaa (kuvat Aliisa Mäkinen)

Kuvia luokista 4. ja 5. löytyy tästä linkistä (kuvat Sanna Sierilä)

Virallisten luokkapalkintojen lisäksi kilpailuissa jaettiin erikoispalkinnot seuraaville ratsukoille ja henkilölle:

Kilpailujen parhaat prosentit: Daniela Therman & Sara Enshöj, tulos 68,137%. Daniela palkittiin Helsinki International Porsche Horse Shown lauantain Kansainvälisen Grand Prix päänäytöksen lippupaketilla.

Kilpailujen Tuomareiden Valinta: Rosanna Melametsä & Hyops. Tuomarit perustelivat valintaa seuraavasti: Rosanna & Hyops olivat Kilpailujen Komeetat, ensimmäinen startti vaativa A –tasolla ja heti voitto hienolla tuloksella. Rosanna palkittiin Holiday Clubin 170€ arvoisella majoitus- ravintola ja harrastelahjakortilla.

Kilpailujen toimihenkilö: Linda Kotkas. Seuran hallitus ja kilpailunjohto palkitsivat Lindan ilmiömäisestä uurastuksesta kisojen eteen. Lindan käsialaa oli kisojen upea käsiohjelma ja kisapäivänä hän johti kansliatoimintoja iloisen tehokkaasti. Linda palkittiin Scandic Hotelsin yöpymislahjakortilla.

Prix de Primus Winter Cup 2016 luokkien sijoittuneet ratsukot:

Luokka 1: Prix de Helsinki International Porsche Horse Show FEI Lasten esiohjelma A 2015, avoin lapsiratsastajille
1. Aino Hirvonen & D, Uudenmaan Hevosurheilijat ry, 66,389%

Luokka 2: Prix de Holiday Club FEI Ponien esiohjelma 2012, avoin poniratsastajille
1. Lilli-Roosa Mehtäjärvi & Charly Brown II, Salon Ratsastusseura ry, 67,971%
2. Jenni Silventoinen & Hazelberg’s Macho, Kotkan Ratsastajat ry, 66,875%
3. Vilma Taira & McFurry, Pedersin Ratsastajat ry, 64,483%

Luokka 3: Prix de Akoya FEI Junioreiden esiohjelma 2009, avoin junioreille
1. Daniela Therman & Sara Enshöj, Husön Ratsastajat ry, 68,137%
2. Kiia Kuosa & Die Welt, Hyvinkään Urheiluratsastajat ry, 66,961%
3. Mea Packalén & Hendrik, Husön Ratsastajat ry, 66,716%

Luokka 4: Prix de Racing & Hankkija FEI Nuorten ratsastajien esiohjelma 2009, avoin nuorille ratsastajille